Vejen til en sundere og gladere arbejdsplads

P. Greens Frugt og Grønt?

P. Greens Frugt og Grønt har alt i firmafrugt og grøntsager målrettet virksomheder. Vi tager altid udgangspunkt i kundens behov og ønsker, og vi skræddersyer gerne en løsning som dig og dine medarbejdere kan få glæde af.

Hos P. Greens Frugt og Grønt er idégrundlaget at være den foretrukne leverandør af frugt og grøntsager til virksomheder. Derfor lægger vi stor fokus at være bedre, billigere og ikke mindst lokal.

Vi løfter enhver opgave, uanset omfang. Kontakt os derfor hvis i ønsker en fast aftale på levering af frugt eller grøntsager.

Firmafrugt

Med firmafrugt fra P. Greens Frugt og Grønt investerer du i mere end bare en smagsfuld frugtordning. Du investerer også i dine medarbejderes sundhed. Frugt er nemlig rigt på både vitaminer, mineraler, kostfibre og sågar antioxidanter.

Derfor har frugt en masse sundhedsmæssige fordele, foruden at det stiller den lille sult, som kan opstå i løbet af en arbejdsdag – og så smager det bare super godt. Derfor bør du investere i en frugtordning til dit firma, hvis du vil glæde dine medarbejdere og samtidig gøre det lidt lettere for dem og dig selv at tage det sunde snackvalg i hverdagen.

Frugtkassen inkluderer:

Æble

“Et æble om dagen holder lægen af vejen.”

Det almindelige æble har mange fordele, som vi godt kan komme til at glemme. Æbler nedsætter nemlig risiko for hjertekarsygdomme og hjælper endda med at sænke risiko for type 2 Diabetes.

 

Mindsker risiko for
hjertekarsygdomme

Mindsker risiko for
type 2 Diabetes

Godt for
vægttab

Banan

Bananen er en af de mest populære frugter. Oprindeligt fra sydøst Asien, vokser bananen nu i mange dele af verden.

Frugten hjælper med at sætte blodsukkeret i balance. Bananer er rig på kalium, som de fleste ikke får nok af, hvilket er med til at holde blodtrykket nede.

 

Rig på
kalium

Balancerer
blodtryk

Reducerer
blodtryk

Appelsin

Appelsinen er en god kilde af Vitamin C, som er en vigtig vitamin for dit immunforsvar. Appelsinens høje indhold af antioxidanter er også med til at reducere skade på din hud og endda modvirke tegn på alderdom.

Appelsiner har også et højt indhold af vitamin B6 som er med til at holde dit blodtryk under kontrol.

 

Styrker
immunforsvaret

Modvirker tegn
på alderdom

Holder blodtrykket
under kontrol

Mandarin

Mandarinen er en sund frugt og en naturlig kilde til mange vitaminer og mineraler. Eksempelvis. B- og C-vitamin, og mineralerne kalium, natrium, calcium, som hjælper din krop med at omdanne måltidet til energi.

Mandariner har også et højt indhold af folat, der styrker dit blod, hud, immunforsvar og DNA.

 

Styrker
immunforsvaret

Højt inhold
af vitaminer

Giver dig en
pænere hud

Nektarin

Nektariner er en god kilde til kostfibre, som gør din krop mæt og holder gang i din fordøjelse. Nektariner er samtidig en god kilde til mineralet kalium, som styrker dit blodomløb og kan sænke dit blodtryk.

Nektariner kan samtidig bidrage til din indtagelse af vitamin C, som styrker dit immunforsvar.

 

Styrker
immunforsvaret

Holder styr på
dit blodtryk

Hjælper med
fordøjelsen

Fersken

Ferskener er en god kilde til fibre, A-vitaminer og kalium. Sidstnævnte indeholder mange antioxidanter, som er sunde for kroppen.

Frugten er også rig på C-vitaminer og mineraler, der er med til at opretholde et stærkt immunforsvar og en sund hud.

 

Styrker
immunforsvaret

Hjælper på rynker
og mørke rander

Styrker dine
organer

Abrikos

Abrikoser er utroligt høje på mineraler og rige på beta-caroten og er en af ​​de mest helbredende frugter du kan spise.

Frugten er en af ​​de bedste kilder til organisk jern, kobber og kobolt.

 

Hjælper med
sygdomsforebyggelse

Holder styr på
din blodprocent

Hjælper på
fordøjelsen

Kiwi

Den er stopfyldt med sunde antioxidanter og næsten dobbelt så meget C-vitamin som i appelsiner. Der er også masser af kalium og magnesium i kiwi.

Hvis du spiser frugtens skræl, får du også effektive kostfibre med i købet.

 

Omdanner måltid
til energi

Hjælper på
søvnproblemer

Beskytter kroppens
celler

Blommer

Blommer er en god kilde til kostfibre, som gør din krop mæt og holder gang i din fordøjelse.

Blommer kan også bidrage til din indtagelse af kalium, som styrker dit blodomløb og sænker dit blodtryk. Samtidig indeholder blommer mange antioxidanter, som kan sænke dit blodtryk og kolesteroltal.

 

Holder styr på
dit kolesteroltal

Hjælper på
fordøjelsen

Hjælper på
dit blodtryk

Div. tilkøb til frugtkassen:

Snack gulerødder

Gulerødder har et højt indhold af kostfibre, som gør din krop mæt og holder gang i din fordøjelse. Gulerødder er en god kilde til vitamin A og K, som styrker din hud og dine øjne, og hhv. hjælper dine sår med at hele. Gulerødder har også et højt indhold af vitamin C, som styrker dit immunforsvar. Derudover er gulerødder en kilde til mineralerne kalium og jod, som styrker dit blodomløb og dit stofskifte. 

 

Styrker dit immunforsvar

Styrker din hud og dine øjne

Hjælper med fordøjelsen

Vindruer

Vindruer har et højt indhold af C- og K-vitaminer, magnesium, kalium, kalcium og jern. Der er masser af antioxydanter i de små druer, hvilket blandt andet styrker immunforsvaret. Til fordel er der meget få kalorier i vindruer, hvilket er en godt for dem, der har brug for at passe på vægten.

 

God snack til
vægttab

Styrker
immunforsvaret

Mindsker træthed og udmattelse.

Müslibar

Müslibarer er ikke kun fyldt med vigtige vitaminer, mineraler og antioxidanter, de er også en god kilde til beta-glucan – en type opløselige fibre, der sænker kulhydratoptagelsen og forhindrer blodsukkeret, der får din krop til at lagre fedt.

 

Stabiliserer dit blodsukker

Øger din mæthedsfølelse

Sænker dit kolsterolindhold

Nødder

Nødder er en god kilde til vitamin E, som styrker dit immunforsvar. De indeholder også flere af B-vitaminerne, som hjælper din krop med at omdanne måltidet til energi. Mandler er også en god kilde til en lang række af de nødvendige mineraler, såsom: kalk, jern, zink og fosfor, der styrker dine knogler og dit blodomløb, mens magnesium hjælper din krop med at optage kalk og afhjælpe kramper i musklerne.

 

Styrker dit immunforsvar

Afhjælper kramper i musklerne

Omdanner måltidet til energi

Kirsebær

Kirsebær er en god kilde til vitamin C, som styrker dit immunforsvar. Samtidig har kirsebær et højt indhold af mineralet zink, som styrker dine knogler og hjælper dine sår med at hele.

Bærene er rige på mineralet kalium, der sænker blodtrykket, så dit hjerte ikke skal knokle så hårdt.

 

Styrker dit
immunforsvar

Hjælper dine sår
med at hele

Holder styr 
på blodtrykket

Ærter

Ærter har et højt indhold af vitamin A, C og K, som hhv. styrker dine øjne, dit immunforsvar og dine knogler, og som hjælper dine sår med at hele.

Ærter gør samtidig din krop mæt og holder dit blodsukker stabilt.

 

Styrker dit
immunforsvar

Hjælper dine sår
med at hele

Holder dit 
blodsukker stabilt

Jordbær

Jordbær er en god kilde til vitamin K og C,  hjælper dine sår med at hele og styrker dine knogler. Samtidig indeholder bæret mange antioxidanter, som kan sænke dit blodtryk og kolesteroltal.

Jordbær har et højt indhold af mangan, som også styrker dit immunforsvar.

 

Styrker dit
immunforsvar

Hjælper dine sår
med at hele

Holder styr
på blodtrykket

Melon

Meloner er fyldt med C-vitaminer, der hjælper dig med at optage jern fra maden, er vigtige for immunsystemet og får dine sår til at hele hurtigere.

De fleste meloner er rige på mineralet kalium, som er godt for dit blodtryk.

 

Styrker dit
immunforsvar

Hjælper dine sår
med at hele

Holder styr
på blodtrykket

Ananas

Ananas er en god kilde til vitamin C, som styrker dit immunforsvar. Samtidig kan ananas bidrage til din indtagelse af mineralet kalium, som styrker dit blodomløb og sænker dit blodtryk.

Frugten er rig på uopløselige fibre, som hjælper på fordøjelsen.

 

Styrker dit
immunforsvar

Hjælper på
fordøjelsen

Holder styr
på blodtrykket

Agurk

Agurk har et højt indhold af vitamin C, som styrker dit immunforsvar. Den har også en god kilde til flere af B-vitaminerne, især B6 og folat, som hjælper din krop med at omdanne maden til energi.

Agurk styrker dit immunforsvar, dine røde blodceller og din hud.

 

Styrker dit
immunforsvar

Giver dig
pænere hud

Omdanner måltidet
til energi

Cherrytomater

Cherrytomater er rige på A- og C-vitamin og har det højeste indhold af antioxidanten lycopen, som beskytter din hud og dit immunforsvar.

Cherrytomater kan forebygge bl. a. kræft og hjerte-kar-sygdomme.

 

Styrker dit
immunforsvar

Beskytter
din hud

Hjælper mod
hjertesygdomme

Vores værdier

I samarbejde med vores kunder laver vi en grundig gennemgang af nuværende og fremtidige behov, for på den måde at finde den helt rigtige løsning. Vi lægger vægt på en god dialog, da det giver det bedste grundlag for samarbejdet – dette er vores klare erfaring og overbevisning.

Vi lægger stor vægt på at opgaven er planlagt og veludført til aftalt tid og pris. Til sammen har vi mere end 16 års erfaring bag os i plante- blomster- og frugtbranchen. Så uanset opgavens størrelse, har vi kompetencerne til at opfylde din virksomheds behov.

Vil i gerne vide mere om hvad vi kan tilbyde, så hold ikke tilbage med at kontakte os.

Prøvkasse fra 98,-

Prøv vores 2-ugers prøvekasse med et fremragende udvalg af 50stk blandede, naturlige, søde frugter og snacks fra kun 98,- kr. Nyd en bred vifte af høj kvalitets frugter som bananer, æbler, pærer, appelsiner og mere. Med vores frugter er du sikret friske frugter af høj kvalitet. Leveringsdage er mandag og onsdag.